Toekomstbestendig spoor
Het project PHS Den Bosch – Vught is onderdeel van het landelijke Programma Hoogfrequent Spoorvervoer (PHS). Er wordt een vierde spoor gebouwd tussen Den Bosch en Vught met een vrije kruising bij Vught. Zo kunnen er meer reizigers worden vervoerd. In Vught wordt het spoor verdiept aangelegd, inclusief een nieuw verdiept gelegen station en vrije kruisingen en onderdoorgangen voor een veiliger en toekomstbestendig spoor. In Den Bosch worden twee bruggen verbreed om ruimte te maken voor het vierde spoor. Ook worden er in de omgeving van station ’s-Hertogenbosch zogenoemde trilling reducerende ondergrondse constructies (TROC) gebouwd. Dit zijn diepe betonwanden in de grond. Zie onderstaande afbeelding ter illustratie. Deze ingrepen verbeteren de veiligheid, leefbaarheid en bereikbaarheid in de regio.

Illustratie TROC
Samenwerking in de alliantie
De Alliantie Vught Verdiept, bestaande uit ProRail, Boskalis Nederland en Van Hattum & Blankevoort, voert een groot deel van het project uit. Namens C2 Akertech zijn Esther van den Besselaar en Ted van Dam medeverantwoordelijk voor het opzetten en uitvoeren van het communicatiemanagement voor de alliantie.
Heldere communicatie als succesfactor
Omwonenden, bedrijven en belanghebbenden worden tijdens de uitvoering tot en met 2030 tijdig en duidelijk geïnformeerd. De communicatieaanpak is proactief, transparant en afgestemd op de omgeving. Hiermee wordt hinder beperkt en het draagvlak vergroot.
Verbindende rol van C2 Akertech
Dankzij specialistische kennis en ervaring draagt C2 Akertech bij aan een soepele uitvoering van dit complexe spoorproject. Met structurele afstemming en doelgerichte communicatiemiddelen is er oog voor omgeving én resultaat.
Meer informatie over dit project vindt u op de website van ProRail: prorail.nl/phsdenbosch-vught

De visual van het nieuwe station Vught is van NEXT Architects
De bron van de illustratie TROC is Pro Rail







